Jaką aktywność fizyczną stosować w cukrzycy typu MODY?

Czy osoba chorująca na cukrzycę typu MODY może uprawiać sporty? Osoba borykająca się z tym problem zdrowotnym powinna uprawiać sport regularnie, a najlepiej przez 30-40 minut dziennie. Aktywność powinna być dostosowana do preferencje i fizycznych możliwości konkretnej osoby. fizyczną dopasowaną do jego własnych preferencji i możliwości. Jakie aktywności fizyczne polecamy osobom, w życiu których pojawiła się cukrzyca typu MODY? Sprawdź!

Cukrzyca typu MODY – wpływ ćwiczeń na organizm

Zaleca się, by diabetycy z cukrzycą typu MODY wykonywali ćwiczenia o umiarkowanej intensywności. W trakcie ich wykonywania oddech i praca serca są przyspieszone, ale pacjent jest w stanie mówić pełnymi zdaniami bez większych trudności. 

Osoby z cukrzycą typu MODY powinny przede wszystkim wykonywać ćwiczenia aerobowe. W trakcie ich wykonywania oddech i praca serca są szybkie, a to sprawia, że do pracujących mięśni przedostaje się więcej tlenu. W wyniku uprawiania tego rodzaju aktywności efektywnie obniża się poziom cukru we krwi. Do ćwiczeń tlenowych, czyli aerobowych, zaliczamy między innymi:

  • pływanie;
  • jazdę na rowerze;
  • bieganie;
  • szybki marsz;
  • nordic walking;
  • taniec.

Życie z cukrzycą typu MODY oznacza konieczność ciągłego edukowania się w zakresie zdrowego trybu życia. Jeśli szukasz rzetelnych źródeł, w których główną rolę odgrywałaby cukrzyca typu MODY – szkoladiabetyka.pl jest portalem dla Ciebie. Znajdziesz tam opracowania i podsumowania badań klinicznych i tekstów naukowych przygotowane przez specjalistów w branży zdrowia.

Więcej o cukrzycy przeczytasz: www.szkoladiabetyka.pl/cukrzyca/ 

Jak uprawiać sport z cukrzycą typu MODY?

Jeszcze do niedawna specjaliści mieli przekonanie, że cukrzyca typu MODY pozwala uprawiać tylko i wyłącznie ćwiczenia aerobowe. Dzisiaj jednak dopuszcza się stosowanie technik oporowych. Takiego rodzaju ćwiczenia, osoby z cukrzycą typu MODY mogą uprawiać 2-3 razy w tygodniu. Należy pamiętać, by każda aktywność fizyczna była poprzedzona rozgrzewką. W ten sposób zminimalizuje się ryzyko wystąpienia kontuzji.